Придбати квіти оптом. Що важливо врахувати під час величезних закупівель для свого бізнесу?
Відсоток націнки при продажі кольорів стандартний, і в більшості випадків становить близько 100–150 відсотків.
Однак, такий високий дохід пов'язаний з певними ризиками, скидати з рахунків, які ні в якому разі не варто:
● Квіти - це недовговічний товар, що має властивість швидко псуватися і втрачати свій зовнішній вигляд. Тому з кожним днем кількість відбраковування зростатиме. У націнку включається, в тому числі, і шлюб доставленої квітки, її обробка, зберігання та підтримання свіжості, а також списання кольорів;
● Квітковий бізнес дуже залежить від сезонності. Так, літо флористи називають мертвим сезоном. Ажіотаж починається восени і збільшується в міру наближення холодів. Пік продажів спостерігається в період з кінця грудня до другої половини березня.
Про що слід подумати, перш ніж зробити замовлення?
Якщо ви тільки відкриваєте ваш квітковий бізнес, найбільш оптимальним буде зробити невелике, добре продумане замовлення. Фахівці рекомендують зупинити свій вибір на семи-восьми відтінках троянд, двох-трьох відтінках гвоздик, трьох-чотирьох відтінках хризантем. Ну і по одному виду тюльпанів та півонії. Звичайно ж, цю пишність можна розбавити екзотикою: анемонами, ірисами, орхідеями, стрілиціями та іншими.
Якими б привабливими не були оптові ціни, оцінюйте свої обсяги продажу реалістично. Збільшувати асортимент варто лише у тому випадку, якщо ви впевнені у продажах. Однак, за словами експертів, у святкові дні ви можете продати значно більше кольорів, ніж у інші періоди. Так, максимальні продажі спостерігаються у День усіх закоханих, 8 березня, на травневі свята. Великим попитом квіткові композиції мають і 1 вересня. За цей час можна отримати таку ж виручку, як за більшу частину року.
Квітковий бізнес, як ніякий інший, залежить від обраного вами місця продажу — воно має бути жвавим. Але також велике значення має ваша цільова аудиторія. Зрозумійте, хто ваш клієнт і з якою метою він купуватиме квіти, залежно від цього підбирайте товари та послуги. Так, відомо, що в основному квіти набувають чоловіки та жінки, які входять у вікову категорію від вісімнадцяти до тридцяти п'яти років. Від них, загалом, і залежить дохід вашого квіткового бізнесу.
Традиційно живі квіти - це комплімент, знак уваги чоловіка представниці жіночої статі. Також люди купують квіти для того, щоб вітати зі святами та урочистими подіями. Ну і, звичайно, композиціями прийнято прикрашати інтер'єр. Це можуть бути приватні житла, офіси, кафе або банкетні зали.
До речі, останнім часом спостерігається зміна споживчих звичок: якщо раніше квіти купувалися виключно на свята, то тепер їх все частіше набувають без прив'язки до дати, а на знак уваги і розташування.
Особливості транспортування
Найчастіше оптові та великі постачальники пропонують як квіти місцевих виробників, так і вирощені за кордоном. Відрізняються як способи транспортування, і зовнішній вигляд цветов.
Троянди з Голландії якісніші, ніж привезені з Південної Америки. Голландські квіти їдуть до нашої країни у фурах. Усю дорогу вони прибувають у мокрому стані, завдяки чому довше і краще зберігаються. Квіти з Південної Америки, навпаки, доставляються літаками у сухому вигляді, у картонних ящиках. Еквадорські троянди можуть похвалитися більшими головками, але в той же час коштують дешевше і мають менш презентабельний вигляд, ніж голландські родичі.
Існують і більш екзотичні квіткові напрямки - це Ізраїль або Китай.
У кольорах від місцевих виробників зазвичай більше шлюбу, вони гірше зберігаються. Однак такі квіти, зокрема троянди, користуються попитом у покупців, оскільки вони випромінюють більш інтенсивний аромат.
Специфіка роботи постачальників та особливості ціноутворення
Запорука успішного бізнесу в квітковій сфері — співпраця з відповідальним та перевіреним постачальником, який буде оперативно та своєчасно привозити товар до вашого магазину.
Співпраця з кількома компаніями, що здійснюють постачання, також можлива. Тут значення має розмір бізнесу, обсяги продажів і асортимент, що налічується. Чим більше кольорів ви пропонуєте покупцеві, тим більше постачальників вам необхідно.
Постачальники можуть закуповувати товар безпосередньо у виробників, проте це досить рідкісна практика. Набагато частіше постачальники роблять свої закупівлі на аукціоні, що відбувається у Нідерландах.
Незважаючи на те, що Голландія - центр світової торгівлі квітами, далеко не всі вони були вирощені в цій країні. На голландські аукціони та виставки ввозять квіти та розсаду з Кенії, Еквадору, Замбії та інших країн, які можуть похвалитися теплим кліматом та дешевшою робочою силою.
Особливість аукціону така, що посилений попит впливає на ціну — чим більше бажаючих придбати квіти, тим дорожче вони стають.
На кінцеву вартість впливає і спосіб транспортування. Якщо квіти пересилалися літаком або їхали по воді, їхня ціна зросте. Ось чому вартість тих самих кольорів у різний час може відрізнятися. І, звісно, напередодні великих свят ціна квітів у закупівлі зростає на 20–25 процентов.
Отже, чим дорожча квітка, тим вона незвичайніша і рідкісніша. Ці квіти були привезені здалеку або вирощені у особливих умовах. Наприклад, такою називають чарівну піоноподібну троянду. Збільшує вартість квітки те, що вона продається поза сезоном свого цвітіння. Так, мускарі, бузок або анемони взимку стануть справжньою екзотикою і коштуватимуть чималу суму.
При виборі постачальника зверніть увагу на такі моменти:
● Вазостійкість. Рослини, які будуть привезені вам, повинні зберігатися в умовах комфортної температури, без перепадів і протягів. Важливо, щоб їх доставляли за кімнатної температури. Це дозволить квітам довше зберегти свій первісний вигляд та свіжість;
● Розташування. Краще брати товар із баз, що розташовані ближче до магазину;
● Вивчіть ринок. Зберіть інформацію про постачальників, проаналізуйте ціни. Зовсім не зайвим буде поцікавитися відгуками. Не йдіть за низькою вартістю при незадовільних відгуках. Поганий сервіс і несумлінна робота постачальника, затримки поставок або їх раптове скасування вам зовсім не на руку.